top of page

בדק בית מה בודקים - הרשימה המלאה

בדק בית מה בודקים - הרשימה המלאה

יוסי פרי

17 במרץ 2023

הכינו עצמכם לבדק בית




בדק בית – רשימת הבדיקות המלאה ( מה בודקים) – הכינו עצמכם לקנייה נבונה

היי לכם, אתם כאן במסגרת חיפוש אחר קניית בית! אתם חייבים לדעת שישנו שלב אחד מכריע שלא תרצו להתעלם ממנו: בדק בית. אנחנו כאן  כדי להדריך אתכם בתהליך עם רשימת בדיקות  ידידותית. אז, קחו כוס קפה או תה ובואו נצלול פנימה לסוגים השונים של הבדיקות העיקריות בעת תהליך בדק הבית

הקדמה

בואו נתחיל עם היסודות. הבדיקה ההנדסית דומה מאד לבדיקת הבריאות  של גופנו במרפאה. הבדיקה ההנדסית חיונית ממש כמו שבדיקת בריאות תקופתית חיונית ועשויה למנוע מחלות ולהיטיב עם איכות החיים. כשרעייתי ואני היינו בשוק לביתנו הראשון, אני לא יכול להגיד לכם כמה פעמים בדיקה יסודית זו של מצבו של הנכס הצילה אותנו מאסון פוטנציאלי.

  1. מוכנות נפשית ועבודת צוות הם הדבר ראשון שיש לפעול להשיגו לפני שמגיע יום הבדיקה, חיוני להיות מוכנים נפשית. קנייה של בית יכולה להיות רכבת הרים של רגשות, ואתם צריכים להיות באותו עמוד. שבו, דונו  בשיחה ארוכה בציפיות שלכם לאופן בו תשתמשו בתוצאות הבדיקה ההנדסית

  2. מציאת מהנדס מומחה לבדק בית בעל מוניטין.

    • מוכנות נפשית ועבודת צוות (כן, שוב):

    • בדק בית יכול להיות מלחיץ, במיוחד אם מתגלים בעיות. זכרו, זהו תהליך שמטרתו להבטיח את ההשקעה שלכם (השקעה נכונה). הישארו רגועים ועבדו כצוות. זו הזדמנות ללמוד יותר על הבית העתידי שלכם.

    • דיון בהיקף הבדיקה:

שאלות לשאול:

הכינו רשימה של שאלות לשאול במהלך הבדיקה. זו ההזדמנות שלכם לקבל תובנות חשובות. אם אתם  ללא ידע במערכות אינסטלציה, בקשו מהמהנדס שיסביר לכם על פוטנציאל התקלות האפשריות של מערכת האינסטלציה. ידע הוא כוח!

בסדר, בואו נצלול למה שקונים צריכים לחפש במהלך בדק בית.



א בדיקה חיצונית:

  1. גג: הבדיקה ההנדסית של הגג תכוון למציאת סימני נזק או הזדקנות. גג דולף יכול להוביל לשורה של בעיות. אם מדובר בגג רעפים יבחנו האגדים, בדרך כלל אלו עשויים עץ, ואופן החיבור ביניהם.

  2. שלמות מבנית: בקשו לבדוק את יסודות הבית וקורות היסוד. שאלו על סדקים שראיתם ומשמעותם שכן תזוזות של הבית יכולות לגרום לסדקים אלו.

  3. בדיקת פנים הבית: בפנים, שימו לב היטב למערכות האינסטלציה, החשמל והמזגנים. אלו הם הלב והנשמה של הבית.

  4. הבדיקות כוללות: בדיקת רטיבות.

  5. בדיקת איטום.

  6. בדיקת צנרת האינסטלציה, לחץ מים וספיקה.

  7. בדיקת שיפועי ריצוף

  8. בדיקת סדקים וחוסן מבני

  9. בדיקת כשירות מערכת מזוג האויר, תקינות דלתות, חלונות, תריסים ומעקות.

  10. בדיקה חשמלית מסוג הארקה ( ללא בדיקת בידוד חשמלי מסוג מגר)

  11. בעיות  בטיחות פוטנציאליות? : בקשו מהמהנדס שיאתר סכנות בטיחותיות פוטנציאליות כגון סיכוני אש.

  12. אם יש חנייה במרתף ריכשו גלאי לגז הפליטה של  פחמן חד חמצני ובדיקות ראדון. הרי

חשוב להדגיש ולבקש מהמהנדס שככל שימצאו ליקויים יירשם אומדן עלויות לליקויים המתגלים


חוות הדעת ההנדסית

לאחר סיום הבדיקה, תקבלו דו"ח המפרט את הממצאים. היו מוכנים למשא ומתן אפשרי על סמך דוח זה. זה חיוני להישאר רגוע ולדון עם המתווך על דרך הפעולה הטובה ביותר.

סיכום

לסיכום, בדק בית הוא שלב מכריע בתהליך רכישת נכס. חוות הדעת ההנדסית תספק תובנות חשובות לגבי מצב הבית שבכוונתכם לרכוש ובסופו של דבר יכול לחסוך כסף רב וכאבי ראש בטווח הארוך. זכרו להישאר רגועים, לעבוד כצוות ולהשתמש ברשימת הבדיקות המופיעה כאן כדי להבטיח רכישה נבונה של הבית.

וזכרו, בעלות על בית היא דבר נפלא. וודאו שאתם קונים נכון.

 



 



 

 

bottom of page