top of page
  • תמונת הסופר/תofakim1

יתרונות ביצוע בדק בית

בדק בית יכול להועיל למגוון אנשים וביניהם:

רוכשי דירות: בדק בית יכול לעזור לקונה פוטנציאלי להבין את מצב הנכס שהוא שוקל לרכוש. הוא יכול לזהות בעיות או ליקויים שיש לטפל בהם לפני או אחרי הרכישה, ועשוי לעזור לקונה לנהל משא ומתן ולשפר את התנאים המסחריים

בעלי בתים: בדק בית יכול לשמש חברות אחזקה העוסקות בתחזוקה שוטפת של בניינים. הביקה ההנדסית תלמד על ליקויים כאשר אלו אך נוצרו והטיפול בהם, אם יעשה מוקדם יחסוך כסף רב לתקלות העלולות להתפתח בעתיד.

סוכני נדל"ן ומתווכים למיניהם: בדק בית שנעשה מוקדם מאפשר למתווך לפעול מול הלקוחות שלו בין אם הוא בצד המוכר או הקונה. לדוגמא, אם הוא מייצג את המוכרים והבדיקה ההנדסית מלמדת על ליקויים בעלי משמעות כספית דרמטית אזי הוא יכול לשכנע את המוכר להפחית מהמחיר ובכך להגדיל את מידת האטרקטיביות של הנכס.


אם הוא בצד של הקונה הוא מאפשר לקונה להצטייד במידע שבלעדיו הוא מתנהל כעיוור. המידע הרב יאפשר לקונה לקבל החלטות שקולות, לדעת מה הוא קונה ולהפעל שיקול דעת מלא עם הקנייה.


בדק בית לדירות יד שנייה

בדק בית בוחן וחושף עבור הרוכש הפוטנציאלי, את תמונת המצב האמינה והלא תלויה, של מצב הדירה מהפן ההנדסי. אם גם אתם עומדים בפני הליך רכישת דירה, אל תחתמו לפני שאתם שוכרים בעל מקצוע מוסמך שימציא לכם דו"ח בדק בית מקצועי.

בדיקת בית לפני קניה

כשאתם קונים בית אתם מצהירים בחוזה כי בדקתם את הבית, מצאתם אותו מתאים לצרכיכם וכי לא יהיו לכם טענות בעתיד בקשר עם מצבו של הבית.

בדיקת בית לפני קניה מהווה אישור להצהרה זו. כמעט ואין דרך להגזים בחשיבות הבדיקה הזו.

אין ולא תוכלו לבוא בטענות אל המוכרים על ליקויי בנייה שימצאו בנכס ואף לא תוכלו לגשת ולתבוע את זכויותיכם בבית המשפט, כל זאת מן הסיבה שהמוכר איפשר לכם להיכנס אל ביתו ולבדוק אותו הנדסית. עשיתם זאת?

מטרתה של בדיקת בית לפני קניה הינה לאפשר לכם, הקונים, לאתר את כל ליקויי הבנייה שעלולים להימצא בנכס ולטפל בהם ברמה החוזית. כלומר חתימת החוזה תעשה רק לאחר ידיעה מלאה של מצבו ההנדסי של הנכס.

אם ימצאו ליקויים תוכלו לעשות מעשה! למשל: אם נמצאו ליקויי בניה תוכלו לבקש מבעל הנכס לתקנם, או, לבקש להפחית ממחיר הקנייה, או, ככל שהליקויים משמעותיים תוכלו לסגת לחלוטין מן העיסקה.

בדיקת בית לפני קנייה מבטיחה כי אתם יודעים בדיוק מה אתם קונים ונכנסים בידיעה מלאה אל העיסקה.



16 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page